T: 06 46 57 62 15
  • Google Plus

Over De Haar School

Het vlechten van haren is helemaal van nu. Zowel moeders, kappers, haarstylisten als jonge meiden willen graag meer technieken onder de knie krijgen.

De snel groeiende populariteit van het vlechten van haren was voor Miranda Mulder de aanleiding om te starten met ‘De Haar School’. De Haar School biedt inmiddels een enorme variëteit aan mogelijkheden voor zowel bedrijven als particulieren. Gaandeweg bleek dat niet alleen vrouwen (in allerlei leeftijdscategorieën), maar ook kappers en haarstylisten vlechttechnieken onder de knie willen krijgen. Miranda speelde daar met haar aanbod op in en de vraag naar haar diensten rijst inmiddels de pan uit.

Miranda over De Haar School: ”Mijn enthousiasme voor het vak stamt van heel lang geleden. Het geeft mij steeds weer uitdaging om hier meer mee te willen doen. Toen ik zag hoe hip de vlechten momenteel zijn in het haarbeeld, maar ook door hoeveel mensen ik wel niet gevraagd wordt om het uit te leggen, werd het idee voor De Haar School geboren.”

Een greep uit het ruime aanbod van De Haar School:
Miranda geeft trainingen in vlechten en opsteken van haar voor vakgenoten binnen de kappersbranche maar ook workshops voor volwassenen en kinderen. Maar je kunt ook bij haar terecht voor een bijzonder kapsel voor een feest, bruiloft of fotoshoot.

Wie is Miranda Mulder?

Miranda werd geboren boven de kapsalon van haar ouders en groeide dus bijna op in de kapsalon. Dat was in de tijd van de watergolf. Er was altijd wel een klant onder de kap die de kleine Miranda een flesje wilde geven. Toen Miranda 16 was ging eindelijk haar droom in vervulling: ze mocht naar de kappersopleiding. Naast haar opleiding werkte zij bij haar ouders in de salon. Nadat Miranda haar diploma's had gehaald werkte zij bij verschillende werkgevers. Zij kwam terecht in een wereld van shows, demonstraties, tv werk en kapperswedstrijden. Het hoogtepunt was het Wereldkampioenschap in 1994 waar zij met het Nederlands jeugdteam wereldkampioen werd!

16 jaar heeft Miranda les gegeven op de kappersopleiding. Zij leerde haar studenten de verplichte zaken zoals permanenten. Maar omdat vier uur lang wikkels indraaien erg lang is, biedt Miranda haar leerlingen allerlei andere uitdagingen, zoals het vlechten. Dat bleek een schot in de roos. Er werd sneller gewerkt, want alleen de leerlingen die klaar waren met hun opdracht, mochten deelnemen aan de vlechttechnieken. De leerlingen gingen op een goed moment zelfs thuis oefenen en sneller werken om er ook bij te zijn! Ze gingen haar zelfs uitdagen met afbeeldingen van vlechten die Miranda dan voor moest doen. Vaak kreeg zij de vraag: “waarom leren we dit niet op school?” of: “Kunnen we je inhuren voor de salon?” En zo is De Haar School ontstaan en gegroeid. Inmiddels heeft Miranda zelfs een locatie in Obdam waar zij haar  trainingen geeft.

De Haar School 01

De Haar School